«Про особливості проведення державної підсумкової атестації із суспільних дисциплін у 2014-2015 н. р. та організоване закінчення навчального року»
Державна підсумкова атестація учнів у системі загальної середньої освіти проводиться відповідно до Положення про державну підсумкову атестацію учнів у системі загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 30 грудня 2014 року № 1547, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 14 лютого 2015 року за № 157/26602.
Атестація проводиться у письмовій форміз навчальних предметів інваріантної складової типових навчальних планів для загальноосвітніх навчальних закладів:
ü ІІ ступеня - з 1 по 8 червня з трьох предметів: української мови, математики та предмета за вибором навчального закладу;
ü ІІІ ступеня: з трьох предметів у два етапи - з 22 по 28 травня з двох предметів - математики або історії України та предмета за вибором учнів.
Перелік предметів суспільствознавчого циклу (інваріантна складова) за вибором для проходження ДПА у 9 класі: історія України, всесвітня історія, правознавство
Перелік предметів суспільствознавчого циклу (інваріантна складова) за вибором для проходження ДПА у 11 класі: історія України, всесвітня історія, правознавство, «Людина і світ».
Завдання для проведення атестації укладають вчителі відповідного фаху, погоджує педагогічна рада та затверджує керівник навчального закладу.
У загальноосвітніх навчальних закладах (класах, групах) з поглибленим вивченням предметів, спеціалізованих навчальних закладах, ліцеях, гімназіях, колегіумах таким предметом за вибором може бути той, що вивчався поглиблено (наприклад, коли у 10-11 класах юридичного ліцею поглиблено вивчався профільний предмет «Правознавство» як предмет інваріантної складової або у суспільно-гуманітарному профілі – філософія тощо)
Особливості проведення ДПА із суспільних предметів (тестування):
Види атестаційної роботи | контрольна робота або тестування |
Час виконання робіт | 90 хвилин (час на вступну бесіду та інструктаж не враховується) |
Оформлення атестаційної роботи | Атестаційна робота оформлюється письмово на аркушах зі штампом школи, дотримуючись вимог оформлення письмових робіт |
Бали за атестацію в основній та старшій школі виставляються у класному журналі у колонку з написом «ДПА» без зазначення дати після колонки з написом «Річна».
Результати атестації виставляються у додатки до свідоцтв про базову загальну середню освіту та до атестатів про повну загальну середню освіту у графі «державна підсумкова атестація» та враховуються при визначенні середнього балу атестата.
У школах (класах), у яких вивчення предметів здійснюється мовами національних меншин чи іноземними мовами, атестація може складатися мовою вивчення предмета.
«Людина і світ», «Людина і суспільство», «Основи філософії»
Атестація іззазначених предметів має на меті виявити рівень опанування учнями суспільствознавчих знань; рівень сформованості в них критичного мислення; навичок оцінювання суспільних явищ і процесів, життєвих та прикладних особистісно-життєтворчих, соціалізуючих, комунікативних, інтелектуально-інформаційних умінь.
Завдання повинні включати основні філософські, політологічні, культурологічні та економічні питання. Це можуть бути тестові завдання різної форми, як от:
ü завдання з вибором однієї правильної відповіді;
ü завдання з вибором кількох правильних відповідей;
ü завдання на встановлення відповідності;
ü завдання на встановлення правильної послідовності.
Учитель на власний розсуд може запропонувати учням завдання відкритої форми з короткою відповіддю та завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю, чітко виписавши при цьому критерії оцінювання.
Бажаю успіхів !
З повагою, Т.М. Фарбак