У минулому навчальному році педагогічний колектив продовжував працювати за новою структурою і змістом навчання. Вчителі використовували різноманітні форми та методи навчання. Навчальний план був виконаний. Згідно навчального плану були виконані всі контрольні, лабораторні та практичні роботи. Всі класи та кабінети забезпечені належними меблями, відповідають санітарно-гігієнічним вимогам. Відповідний стан підтримувався і на території школи. Учні забезпечувались гарячими обідами за низькими цінами ( 10 грн.).

У 2019-2020 навчальному році штатними працівниками Прохорська школа була забезпечена на 100%. Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти педпрацівників. При підборі нових кадрів (навіть обслуговуючого персоналу) враховується фахова підготовка, особисті та колективні якості, працездатність, інші характеристики. Час диктує все нові і нові вимоги до вчителя, тому доречним зараз є вміння працювати з комп’ютером, оргтехнікою. У розрізі базових дисциплін ситуація з укомплектованістю педагогічними кадрами має такий вигляд: середнє тижневе навантаження педагогічних працівників по школі становить 21 год.

Коли 11 березня в Україні оголосили карантин як профілактичний захід проти поширення коронавірусної інфекції, вчителі школи, як і всі інші, думали, що це не надовго. Але невеликий досвід дистанційної роботи вже був ( коли одна дитина школи тимчасово перебувала за кордоном), тому колектив школи досить швидко зміг налаштуватися на роботу по-новому: зробили новий розклад уроків, створили viber-групи через класних керівників, на шкільну сторінку facebook «Прохорська ЗОШ» вчителі-предметники постійно викладали теоретичні матеріали, проводили консультації з учнями в режимі аудіо-конференції, робили ссилки на YouTube – канали з готовими уроками. Кожної п’ятниці в режимі аудіо-конференції проводились наради при директорові, на яких підводилися підсумки робити за тиждень, аналізувалися всі досягнення і недоліки дистанційної роботи. Але найпотужнішим каменем спотикання стало те, що технічні можливості самого інтернету нашої місцевості ( швидкість досить низька) обмежені та й відсутність телефонів у багатьох дітей ( 21 дитина із 72) теж вносило корективи у роботу.

Карантин змусив і дорослих, і дітей, перебуваючи у стресовому стані, сконцентруватися та, незважаючи на вік і знання – освоїти зовсім нову технологію – дистанційне навчання.

Юному поколінню напевно трохи легше – бо воно, можна сказати, народилося з комп’ютером. Зрозуміло, що відтепер карантин уже ніколи не сприйматиметься як додаткові канікули. І вчителі, і учні у будь-якій ситуації готові продовжувати навчання.

Мабуть, діти почнуть більше цінувати живе спілкування з учителем, а вчителі - з дітьми.

З метою вивчення стану роботи вчителів щодо підвищення якості освіти та рівня засвоєння учнями навчального матеріалу, в травні 2020 року було здійснено аналіз результативності освітнього процесу.

У 2019/2020 навчальному році в школі навчалося 72 учнів, з них 72 атестовано, учні 1-2 х класів не підлягають атестації.

на 7-12 балів навчається 12 учнів ( 24%)

на 4-6 балів – 2 учні ( 4%)

на 1-3 бали – 0 учнів

на 10-12 балів – 3 учні ( 6%)

Нагороджено Похвальними листами – 2 учнів: Сич Ірина ( 5 клас) та Родькіна Діана ( 4 клас).

Участь учнів у пробному та основній сесії зовнішнього незалежного оцінювання 2020 року організовано відповідно до чинних нормативно-правових документів. Державна підсумкова атестація для учнів 4 та 9 класу у цьому навчальному році у зв’язку із карантином скасована.

У 2020/2021 навчальному році необхідно продовжувати роботу щодо підвищення рівня навчальних досягнень учнів щодо якісної підготовки їх до участі у зовнішньому незалежному оцінюванні, державній підсумковій атестації.

У 2019-2020 н.р. педагогічний колектив продовжив роботу над проблемою школи «Створення розвивального середовища для соціалізації успішної особистості учня та реалізації творчого потенціалу вчителя». На початку року методичною радою було розглянуто план роботи над проблемою на 2019-2020 н.р. Протягом року проводилися індивідуальні, групові консультації, методичні наради щодо ознайомлення педагогічного колективу із шляхами реалізації науково-методичної проблеми.

Вся методична робота була підпорядкована вирішенню даної проблеми і полягала в реалізації наступних пунктів:

1. Озброєння педагогічних працівників школи методикою реалізації проблемної теми.

2. Вдосконалення форм і методів роботи педагогічного колективу над загальношкільною проблемою.

Проведена робота з обдарованими дітьми дала свої позитивні результати. Учні школи брали активну участь у різних конкурсах, змаганнях, особливо плідною була робота вчителів суспільно-гуманітарного та природничо-математичного циклу. Упродовж 2019-2020 н.р. здобувачі освіти Прохорської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів показали досить високі результати в ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів:

- Павлюк Анастасія, учениця 7 класу, І місце з української мови (учитель – Красьоха Л.В.);

- Красьоха Артем, учень 8 класу, ІІІ місце з української мови (учитель – Красьоха Л.В.);

- Настенко Ірина, учениця 10 класу, ІІ місце з української мови (учитель – Красьоха Л.В.);

- Красьоха Владислав, учень 11 класу, І місце з української мови (учитель – Красьоха Л.В.);

- Гроза Марія, учениця 6 класу, ІІІ місце з математики (учитель – Родзявка О.М.);

- Красьоха Артем, учень 8 класу, І місце з математики (учитель - Родзявка О.М.);

- Красьоха Владислав, учень 11 класу, І місце з математики (учитель – Родзявка О.М.);

- Михальчьшина Анна, учениця 8 класу, ІІ місце з біології (учитель – Гожа І.І.);

- Настенко Ірина, учениця 10 класу, І місце з біології (учитель – Гожа І.І.);

- Настенко Ірина, учениця 10 класу, І місце з правознавства (учитель - Симоненко Ю.В.);

- Михальчишина Анна, учениця 8 класу, І місце з англійської мови (учитель – Ступак Н.В.);

- Настенко Ірина, учениця 10 класу, ІІ місце з англійської мови (УЧИТЕЛЬ – Ступак Н.В);

- Красьоха Артем, учень 8 класу, ІІІ місце з трудового навчання (учитель – Набільський О.В.);

- Красьоха Владислав, учень 11 класу, І місце з технологій в ІІ етапі (ОТГ), участь у ІІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів (учитель – Набільський О.В.).

Здобувачі освіти Прохорської ЗОШ І-ІІІ ступенів стали активними учасниками ІІ етапу (ОТГ) ХХ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика:

- Сич Ірина, учениця 5 класу, ІІ місце, учитель – Красьоха Л.В.

- Гроза Марія, учений 6 класу, ІІ місце, учитель – Набільська Л.П.;

- Павлюк Анастасія, учениця 7 класу, ІІ місце, учитель – Набільська Л.П.

У 2019-2020 н.р. учнівський колектив Прохорської ЗОШ І-ІІІ ступенів став переможцем обласного конкурсу-огляду внутрішнього озеленення ЗЗСО «Галерея кімнатних рослин» (керівник – учитель біології Гожа І.І.). Учень 1 класу Ухо Єгор здобув диплом переможця в І обласному етапі Всеукраїнської виставки-конкурсу «Український сувенір» (учитель – Сич Т.А.). Учениці 11 класу Кулик Вікторія та Мор’єва Анна здобули перемогу в обласному конкурсі «Хлібом славиться Чернігівська земля» (учитель – Симоненко Ю.В.). А учні 6 класу 2018-2019 н.р. посіли ІІІ місце у Всеукраїнському конкурсі дитячо-юнацької творчості «Безпека у житті – життя у безпеці» (номінація «Літературний напрям - кросворд», учитель – Дідухович О.М.).

Учні школи є активними учасниками та переможцями Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру», Міжнародної природознавчої гри «Геліантус» (4 дипломи переможця в початковій школі, 1 диплом переможця ІІІ ступеня, 1 грамота з біології, 1 грамота з хімії, 9 сертифікатів учасника), Всеукраїнського історичного конкурсу «Лелека», Всеукраїнської українознавчої гри «Соняшник».

Важливе місце в навчально-виховному процесі займає спортивно-масова робота (учитель – Клюзко В.І.) на рівні ОТГ:

- І місце у змаганнях зі стрільби з пневматичної гвинтівки (Кулик Вікторія, Настенко Ірина, Красьоха Владислав);

- «Кращий стрілець серед хлопців» - Красьоха Владислав;

- «Кращий стрілець серед дівчат» - Кулик Вікторія;

- І місце зі стрільби з пневматичної гвинтівки в особистій першості серед дівчат – Корзун Ганна;

- І місце зі стрільби з пневматичної гвинтівки в особистій першості серед хлопців – Бець Дмитро;

- І місце у змаганнях з волейболу (Настенко Ірина, Кулик Вікторія, Корзун Ганна, Красьоха Артем, Мор’єв Артем, Красьоха Владислав, Алесеєнко Андрій, Бець Дмитро);

- ІІІ місце у змаганнях із шахів в особистому заліку - Бець Дмитро);

- І місце у змаганнях із шашок (Гроза Марія, Онипченко Юлія); І місце – в особистому заліку (Гроза Марія); ІІІ місце – в особистому заліку (Онипченко Юлія).

У спортивних змаганнях серед здобувачів освіти ЗЗСО ОТГ з нагоди вшанування Учасників бойових дій на території інших держав (Плисківська ОТГ) учні нашої школи показали наступні результати:

- ІІ командне місце з волейболу (Красьоха Владислав, Бець Дмитро, Мор’єв Артем, Красьоха Артем, Алексеєнко Андрій, Олексієнко Ангеліна, Настенко Ірина);

- І командне місце з шашок та І місце в особистому заліку (Онипченко Юлія, Гроза Марія).

Вчителі школи брали участь у професійних конкурсах: Всеукраїнський конкурс «Учитель року-2020» (Симоненко Ю.В., диплом І ступеня в І етапі, диплом лауреата ІІ туру, номінація «Історія»).

Вчителі Дідухович О.М., Галепа О.Г. та Родзявка О.М. подавали матеріали до друку у всеукраїнські фахові науково-методичні журнали видавничої групи «Основа».

Важливим моментом у кадровій роботі із забезпечення високого методичного та професійного рівня діяльності педагогічного колективу є атестація та курсова перепідготовка. У 2019-2020 н.р. курсову перепідготовку на базі ЧОІППО ім. К.Д.Ушинського пройшли 5 педагогічних працівників (Набільська Л.П., Симоненко Ю.В., Грабар О.Є., Клюзко В.І., Дідухович О.М.). Вчитель початкових класів Галепа О.Г. пройшла онлайн-курси для вчителів початкової школи, які з 1 вересня 2020 р. працюватимуть за новим Державним стандартом початкової освіти на сайті EdEra. Решта вчителів проходять курси дистанційно на інших платформах.

Атестація педагогічних працівників 2019-2020 навчального року проходила за планом заходів з проведення атестації. За підсумками атестації присвоєно кваліфікаційну категорію «Спеціаліст вищої категорії» вчителю трудового навчання Набільському О.В. та зарубіжної літератури Дідухович О.М.

Випереджаюча освіта для сталого розвитку – це, звичайно, школа майбутнього. І залишатись осторонь від тих змін, що йдуть в суспільстві, – неможливо та і згубно. Ось чому вже не один рік наш навчальний заклад позиціонує себе як школа – центр соціального партнерства, тобто громадсько-активна шкільна система. Адже школа на селі є центром розвитку та культурного дозвілля всіх жителів села.

І до розуміння, що діяльність школи повинна позитивно впливати не лише на розвиток та самооцінку молодих людей, а й на розвиток громади у цілому наш колектив йшов не один рік.

З роками ми переконались, що сучасна школа повинна дати учням не тільки знання, уміння та навички, але й виховати громадсько орієнтовану та адаптовану до життя в суспільстві особистість, яка зможе після закінчення школи знайти своє місце в житті.

Ось чому саме із 2007 року школа працює за програмою школи-родини «Джерело». І саме даній програмі підпорядковано роботу учнівського самоврядування – Козацької Січі ім. С.Палія, куди входять козачата (1-4 класи), джури (5-8 класи), Молода Січ (9-11 класи).

Згідно цієї програми школа-родина має декілька напрямків роботи:

Ø «Джерело» (відповідальний обозний, заступники директора сільський голова, батьки) спрямований на формування інтересу до навчання, пошуково-дослідницьку роботу, розширює знання про державотворчі процеси в Україні, маючи патріотичне і морально-естетичне спрямування;

Ø «Барвінок» (відповідальний хорунжий, вчитель біології, батьки) ставить за мету становлення екологічного світогляду, пізнання навколишньої природи;

Ø «Гарт» (відповідальний осавул, вчитель фізичної культури, батьки) пропагує здоровий спосіб життя, виховує на традиціях козацької педагогіки, народних традиціях духовно і фізично здорове покоління;

Ø «Веселка» (відповідальний писар, вчителі музичного та образотворчого мистецтва, художній керівник сільського Будинку культури) сприяє розвитку та розкриттю творчих здібностей дітей, учителів та батьків.

Тобто, в школі учнівське самоврядування базується не на роботі окремих секторів, а охоплює напрями роботи виховання. Кожний напрямок роботи має чітку структуру та план.

Виховні заходи, у яких минулий рік взяла участь наша школа і показала активність та відмінні результати:

• Перше вересня

• День Перемоги

• До Дня пам’яті героїв Крут

• Свято квітів

• Тиждень безпеки життєдіяльності

• Концерт до 8 Березня

• Свято до Дня святого Валентина

• Конкурс козацького кулешу

Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, що навчаються у школі, проводиться згідно з діючим законодавством. На початок навчального року були підготовлені списки учнів пільгових категорій. Кількість дітей у них становить:

• сиріт і позбавлених батьківського піклування – 0

• інвалідів -1

• чорнобильців – 0

• малозабезпечених – 3 сім’ї ( 11 дітей)

• багатодітних – 12 сімей ( 30 дітей)

Ці діти постійно перебувають у центрі уваги адміністрації школи. Для них була організована участь у таких заходах: екскурсії, участь у новорічних заходах з подарунками, подарунки до дня інвалідів за кошти сільської ради.

Професійна підготовка молоді починається ще в шкільні роки. Завдання школи – підготувати підростаюче покоління до свідомого вибору професії. Профорієнтаційна робота у Прохорській школі здійснюється під час навчально-виховного процесу: виховання трудових навичок у школярів під час прибирання території, розширення знань про професії на уроках. Якісному вихованню сприяють екскурсії на виробництво, позакласні виховні заходи, профорієнтаційні тижні.

Виховання учня в школі і сім’ї – щоденний нерозривний процес. Тому педагогічний колектив працює у тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку школяра. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у навчально-виховному процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, пов’язаних з професіями, світом захоплень, родинними святами. Чергові з числа батьків слідкують за порядком під час загальношкільних заходів, беруть шефство над підлітками, що знаходяться на внутрішкільному обліку. Класні керівники тісно співпрацюють з сім’ями своїх вихованців: відвідують дитину вдома, спілкуються з родиною. Свої спостереження заносять до щоденника психолого-педагогічних спостережень.

Медичне обслуговування учнів та працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази.. Щорічно на базі центральної районної лікарні та місцевого ФАПу діти та працівники школи проходять медичне обстеження. Працівники їдальні проходять медичні огляди два рази на рік. Огляди відбуваються за рахунок держбюджету. На проходження медичного огляду кожному працівнику школи виділяється два дні. Проходження медичного огляду фіксується в санітарних книжках установленого зразка, які реєструються і зберігаються у школі.

Важливим аспектом збереження здоров’я учнів є створення умов для раціонального харчування дітей протягом перебування у школі. Учні 1-4 класів забезпечуються безоплатним одноразовим харчуванням. Гаряче харчування 63 учнів 1-11 класів відбувається згідно графіку на 1та 2 перервах у їдальні школи. Цікавими оздоровчими заходами у школі є проведення традиційного Дня здоров’я, шкільної спартакіади, бесіди з лікарями ЦРЛ, показ відеофільмів про шкоду куріння, наркотиків, алкоголю. У планах виховної роботи кожного класного керівника є розділ «Заходи по збереженню житя і здоров’я дітей», де запланована певна робота оздоровчого характеру з класом.

На жаль, через карантинні заходи цього року табір з денним перебуванням дітей на базі школи не працював.

Однією з традиційних з форм роботи з батьками у Прохорській школі є батьківські лекторії. Тематика лекцій підбирається з врахуванням вікових особливостей дітей. У проведенні лекторіїв бере участь адміністрація школи, запрошуються працівники місцевого ФАПу. Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу визначається у діяльності педколективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу, та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи. Наказом по школі призначається відповідальний за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладі, створено службу з охорони праці, сплановані заходи.

На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У школі в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях школи розміщено кілька стендів по безпечній поведінці. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на нарадах при директорові.

Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі здійснюється належна робота попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. Але, на жаль, протягом року тався 1 випадок травмування дитини.

Будівля школи прийнята в експлуатацію 40 років назад. Але не зважаючи на великий вік та зношеність, адміністрація школи разом з колективом постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню її у робочому стані. Завдяки злагодженості відповідальних за економію працівників, школа не виходить за ліміти спожитих енергоносіїв.

У цьому навчальному році було проведено капітальний ремонт даху школи майже на 1 млн. грн. За рахунок благодійних коштів батьків ( 8500 грн.) та коштів Комарівської сільської ради (9425 грн.), ТОВ «Прохорське» ( 7000 грн.) здійснено ремонти та підготовку класних кімнат до навчального року. Всі класи, майстерня, спортзал, їдальня пофарбовані, побілені. Планується зробити актовий зал.

1 клас нової української школи був обладнаний згідно чинних вимог та рекомендацій за рахунок спонсорської допомоги батьків, ТОВ «Прохорське», Комарівської сільської ради.

Адміністрацією школи приділяється достатньо уваги естетичному вигляду навчального закладу. Коридори, вестибюль школи поступово поповнюються новими сучасними пластиковими стендами, активно проводиться робота по озелененню коридорів. На першому та другому поверсі, в коридорі, облаштовано виставку фотографій. Подвір’я школи завжди прибране, доглянуте. На квітниках щороку висаджуються квіти, які протягом літа доглядаються учнями школи, своєчасно обрізаються дерева, кущі. Фарбується огорожа, біляться бордюри. Обслуговуючим персоналом проводиться скошування трави на газонах, винесення та періодичне вивезення сміття з території школи.

Управління школою здійснюється згідно річного плану роботи школи, плану внутрішкільного контролю та календарних планів вчителів-предметників і планів виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована у школі і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників навчально-виховного процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню навчально-виховного процесу й забезпечує планомірний розвиток школи.

У навчальному закладі в наявності усі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього навчального закладу. Контроль - це важлива, складна та об’єктивно необхідна функція управління. У школі ефективність здійснення контролю зумовлює якість реальних і подальше прогнозування бажаних показників розвитку закладу освіти, його навчально-виховного процесу та діяльності всього шкільного колективу. Контроль дозволяє тримати в полі зору управління найважливіші питання школи, своєчасно реагувати на відхилення від норми та на негативні явища, знаходити невикористані резерви, підтримувати оптимально трудову атмосферу в колективі. У школі адміністрацією використовується багато різних форм контролю за станом навчально-виховного процесу і, в першу чергу, таких традиційних як вивчення викладання стану предметів та виконання навчальних планів та программ, перевірка класних журналів, щоденників поведінки, тощо. Під час здійснення внутрішньошкільного контролю за рівнем викладання навчальних предметів заступником директора школи Симоненко Юліє Володимирівною використовуються діагностичні картки аналізу та вивчення стану викладання предметів. Аналіз результатів внутрішньошкільного контролю знаходить відображення у рішеннях педагогічної ради школи, відповідних наказах по навчальному закладу. Крім контролю за рівнем знань та навчальних досягнень учнів проводяться систематичні дослідження стану відвідування занять та стану навчальної дисципліни. За результатами моніторингу адміністрація школи приймає певні управлінські рішення щодо конкретних учителів та учнів.

Враховуючи сучасні вимоги, стиль керівництва Прохорською школою більш близький до демократичного, так як більшість рішень приймаються на основі врахування думки колективу й інтересів справи, створюється такий мікроклімат, коли успіхи кожного сприймаються позитивно, ініціатива й самостійність підтримується, повноваження делегуються

Педагогічний колектив школи відповідно плану проводив свою роботу по вихованню та навчанню учнів. Були відвідані методичні семінари. Новини науки в області педагогіки і методики викладання обговорювались на засіданнях методичних об’єднань вчителів. Вчителями впроваджувались новітні технології, проводилось взаємовідвідування уроків. Кабінети поповнювались наочними посібниками та таблицями, дидактичним матеріалом. Але щоб урок був цікавим, потрібно більше роздаткового матеріалу. Також був проведений цикл відкритих уроків. Вони проводились цікаво, застосовувались різноманітні форми та методи.

Згідно з річним планом протягом року проведено предметні тижні та місячники: місячник правових знань, тижні зарубіжної літератури, англійської мови, трудового навчання, географії, початкових класів. Було складено плани заходів у рамках тижнів, учителі проводили різноманітні позаурочні заходи з учнями.

У 2019-2020 н.р. продовжив працювати сайт навчального закладу (prohory-school.edukit.cn.ua), на якому вчителі школи мають власні веб-сторінки, що постійно поповнюються матеріалами з досвіду роботи.

На базі школи працює дитячий садок «Капітошка». Садочок переведено на повний семигодинний робочий день, створено спальну кімнату. Тепер діти зможуть не лише гратися, але й спати та отримувати вечерю в дошкільному закладі.

Звіт

директора

Прохорської ЗОШ І-ІІІ ступенів

за 2019-2020 н.р.

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi